2015. március 8., vasárnap

"Ő az én örök ellenfelem."

Egy meleg nyári reggelen a Missouri állambeli North Carthage-ben Nick és Amy Dunne ötödik házassági évfordulójára készülődik. A romantikus reggeli után a jóképű Nick okos és csodaszép felesége eltűnik. Nickre egyre nagyobb nyomás nehezedik a rendőrség, a média, valamint a lányukért elvakultan rajongó szülők részéről. Nick pedig valamiért folyamatosan hazudik és különösen viselkedik: furcsán ködösít és láthatólag megkeseredett – de valóban gyilkos? Amy naplója és Nick elbeszélése egy szépen induló, ám fokozatosan megromló kapcsolat klausztrofób, nyomasztó világába nyújt betekintést. A kérdés csupán az, ha nem Nick a tettes, akkor hová és miért tűnt el a szépséges feleség? És vajon mit rejt az ezüstpapírba csomagolt doboz a gardrób hátuljában?

A könyv és én
A film szerencsésen ráírányította a figyelmemet a könyvre, én pedig, mint tudjátok, jobban szeretem először elolvasni a könyvet, aztán megnézni a filmet.
Történet
Nick és Amy a tökéletes házaspár a külvilág számára. Csak ők tudják, hogy a zárt ajtók mögött milyen csatározások dúlnak egymás között. Ezért amikor Amy eltűnik, Nick-et vádolják. Nick maga is keresi a feleségét, közben pedig mindkettőjükről érdekes titkok derülnek ki.

Véleményem
Húha, hol is kezdjem? Azt hiszem, kezdem egy spoilermentes résszel. Mert abszolút szükségem van egy spoileres részre, de nem akarom elvenni az élményt azoktól, akik még nem olvasták. Szóval, következzék a spoilermentes-ajnározás. Ez a könyv brutális, kegyetlen, őszinte, megdöbbentő és csak úgy egy nagyon nagy könyv. Kell az hozzá idő, hogy az ember rendesen be tudja fogadni, és meg tudja emészteni. Mert ez egy nagyon összetett és részletes kidolgozású könyv. Aprólékos, minden részletre gondolt az írónő. Egy frappánsan kitalált alaptörténetből pedig egy olyan sztori keveredik ki, amit nem is gondoltam volna. A könyv három részre van tagolva, és amikor elkezdtem olvasni a második részt, leesett, hogy az írónő keményen átvert minket. De annyira, hogy én is kiröhögtem magamat, amiért bevettem a dolgot. A spoileres részben kifejtem. Amúgy nem szoktam thrillert olvasni, de ez egy nagyon jó választás volt. Ha olvasni akartok valaha egy könyvet, ami a házasságról szól, és thriller, ez legyen az. Nagyon jó, hogy a könyv két szempontból íródott, mert így megismerhetjük mindkét félt gondolatait a házasságukról, egymásról és önmagukról. Én még nem igazán tudok nyilatkozni a házasságról, de le merném fogadni, hogy ebben a könyvben minden benne van róla. Sőt, úgy általában a férfi- női kapcsolatokról minden. És magáról az emberekről. Az írónő valamit nagyon tud az emberekről, mindkét nemről. A sztori ugye Amy eltűnésével kezdődőik, elképesztő dolgokkal folytatódik, két nagyon erős főszereplőnk van, ráadásul nagyon kidolgozott az utolsó betűig az egész könyv. És mégsem sok ennyi a
jóból. A feleség eltűnése körüli rejtély szerintem követhető volt. És nagyon reális érzetet adott, hogy az írónő nem volt lusta kidolgozni, nemcsak Amy és Nick házasságát, hanem annak előzményit, konfliktusait, ráadásul a szereplők családi háttere is nagyon alaposan kidolgozott. Semmi sem csak úgy véletlenül olyan amilyen, főleg nem a szereplőink. A fő témának ugyan Amy eltűnése van beharangozva, de nem csak arról szól. Ez is rendesen ki van dolgozva, de az igazi lényeg az Nick és Amy házasságának haldoklása, és a két főszereplő személyiségének változása, egymás iránti érzelmeik. Ennyi, asszem, többet képtelen vagyok spoiler nélkül leírni. Remélem, azért így is sikerült meggyőznöm titeket, hogy mindenképp olvassátok el, de tényleg. Hatalmas élmény, garantált hatása van.
SPOILERES VERZIÓ! Csak azoknak, akik olvasták a könyvet!
Amikor kiderült, hogy Amy él és virul, sőt ő rendezte meg az egészet majdnem leestem a székről. Amikor viszont kiderült, hogy a naplója, amin keresztül a könyv egy jó részén próbáltam megismerni Amyt, KAMU, kicsi kiakadtam. Jézusmáriám, a nő majdnem egy évvel előbb elkezdte tervezni a bosszúját, basszus. Tényleg sikerült megrendezni a tökéletes gyilkosságot, bár aztán az élet közbeszólt. Elképesztő Amy sem irányíthat mindent.
Amúgy azt gondoltam, hogy ja, elég elmebeteg ez a csaj, így kidolgozni a saját eltűnését/halálát, sőt meg is akarta ölni magát, de amit Desi-vel tett... Na ott kezdtem komolyan félni Amy-től. Ez a csaj megölt egy embert, úgy, hogy még Desi volt a bűnös, csak azért, hogy ő ártatlanul visszasétálhasson Nick-hez. Itt kezdtem el azon gondolkozni, hogy nem is biztos, hogy Amy teljesen őrült, hanem kétségbeesett. De nagyon. Nick orra alá dörgöli, hogy milyen könnyen beleszerette, amikor ő éppen átvágta, de Amy megölt egy embert, amikor úgy látta, hogy Nick újra szereti, és a házassága rendben lehet. Az biztos, hogy Amy nem százas, ahogyan ragaszkodik Nickhez, annak ellenére, hogy simán a siralomházba küldte volna. Ez már beteges, hogy találhatna Nick-nél sokkal hűségesebb, engedelmesebb férjet, de neki Nick kell, őt akarja betörni. Nick ragaszkodása már kevésbé beteges, de azért ő is visszamegy Amy-hez, hogy felneveljenek egy gyereket. Ezek ketten, egy gyereket. Már előre sajnálom. Szóval ez jól tükrözi, hogy Nick és Amy a végére egy szintre kerültek, pedig kezdetbe Amy állt inkább Nick fölött. De a könyv végére mát mindketten uralkodtak egymása felett. Gyűlölik egymást, de képtelenek egymása nélkül élni. Brutális, és őszintén kíváncsi lennék, hogy hogyan folytatódott a házasságuk.
SPOILER VÉGE!

Szereplők

Amy egyszerre nyűgözött le, és rémített halálra, de komolyan. Hátborzongató, hogy milyen okos ez a nő, bár az okos szó nem is fejezi ki a zsenialitását. De ennek ellenére, Amy is csak egy nő, aki tökéletes férjet, boldog házasságot, és szeretet akar, csak ő egy kicsit többet tesz érte... Egyetértek vele abban amúgy, hogy az emberek sokszor váltogatják a személyiségüket. De vicces belegondolni, hogy ha ő és Nick nem tettetik valaki másnak magukat, a házasságuk meg sem történik.
Nick karakterét kedveltem, és drukkoltam neki. Érdekes volt a folyamat, amin keresztül egy szintre került Amy-vel. Elkeserítő, hogy egész életében az ellen küzdött, hogy ne váljon olyanná, mint az apja, és ehhez pont Amy-re van szüksége. Kihozzák egymásból a legrosszabbat és a legjobbat.
Amy szüleit rühelltem, Nick anyukája szimpatikus volt.

Összességében egy zseniális, alapos, nagyszerű könyv, amit kötelező olvasmánnyá tennék! :)

Az írónő: Gillian Flynn
Az írónő Kansas Cityben született. Az Entertainment Weekly magazinnak dolgozik. Három regénye jelnt meg eddig, és mindegyik thriller. A Holtodiglan a harmadik könyve.A férje Brett Nolan, két gyermekük van
http://gillian-flynn.com/

Borító: Az eredeti borító nem annyira tetszik, a filmes borító egy fokkal jobb, de külföldi borító a kedvencem.
Kedvenc szereplők: Amy, Nick, Go
Kedvenc jelenet: Amy és Nick jelenetei a hazatérés után
Kedvenc idézet: "Szerintem minden házasságban ezek a kérdések tornyosulnak viharfelhőként: Mire gondolsz? Hogy érzed magad? Ki vagy te? Mit tettünk mi egymással? Vajon mit fogunk még tenni ezután?" (Nick)

Kiadó: Alexandra, 2013
Ár: 3699 Ft
Oldalszám: 528 oldal
Műfaj: thriller
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: egyedülálló könyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése