2015. február 8., vasárnap

"Képtelenség, hogy a vadász a prédájába legyen szerelmes."

EGY FÉLTVE ŐRZÖTT TITOK. HALÁLOS ELLENSÉGEK. PUSZTULÁSRA ÍTÉLT SZERELEM.
A drakik a sárkányok mai leszármazottai, akik képesek emberből sárkánnyá, és sárkányból emberré változni. A tűzokádás ritka képességével megáldott Jacinda még a drakik között is különlegesnek számít, mikor azonban lázadó természete miatt családja menekülni kényszerül az emberek világába, a lány nagyon nehezen tud beilleszkedni új közegébe. Közben egyre gyengül a benne élő draki szellem, és az egyetlen lény, aki képes életet lehelni Jacinda sárkány-énjébe nem más, mint a gyönyörű, rejtélyes Will. Csakhogy Will családja drakikra vadászik, ám Jacinda annak ellenére sem képes ellenállni a fiúnak, hogy tudja: nem csak saját életét, de a drakik legféltettebb titkát is kockára teszi.
Mitikus erejű, magával ragadó történet egy lányról, aki szembeszállt az elvárásokkal, és akinek szerelme ősi tilalomfákat döntött le.

A könyv és én
Szeretem a fantasy-ket, és még nem olvastam sárkányokról, és a fülszöveg megtetszett.

Történet
Jacinda és a családja kénytelen elköltözni a draki-falkától: Jacinda anyja meg akrja óvni a lányát a falkától és a drakivadászoktól. Jacinda viszont nem tud beilleszkedni az emberek világába, draki-énje haldoklik. Will az egyetlen esélye, hogy sárkány-énje túlélje, annak ellenére, hogy a fiú is egy vadász. Ha Jacinda elmodja az igazságot neki, talán az egész társadalmát veszélyezteti.
Véleményem
Nagy bajban vagyok az ilyen könyvekkel, mint ez. Azért, mert az alapötlet jó, sőt nagyon jó. Viszont a kidolgozás nem is közelít a jóhoz. Ezért nagyon haragszom erre a könyvre, mert az alapötletet imádom, de hogy így elrontsa az írónő!! Jó, persze, nem annyira tűnik nagy számnak az alapkoncepció. Ami a következő: tiltott szerelem egy draki és egy draki-vadász között. Tudom, hogy szinte minden könyvben van tiltott szerelem, az a csoda, hogy ha a szerelem nem tiltott. De itt tényleg tiltott, a srácnak tényleg meg kellene ölnie a csajt. Éreztem azt, hogy ez bizony nem egy egyszerű kapcsolta, nem csak odaírták, hogy 'ez most egy tiltott szerelem, képzeld el'. És mi lett végül a veszte ennek a számomra tetszetős alapfelállásnak? Az, hogy az írónőnek nem volt kedve kidolgozni ezt a kapcsolatot. Elfelejtette, vagy legalábbis remélem, hogy csak elfelejtette a legfontosabb részt. És még csak nem is ez az egyetlen baja a szerencsétlen könyvnek. A másik baja az, hogy nem szól semmiről. Nem történik semmi az égegyadta világon. Maximum a végén van valami cselekménynek nevezhető történéske. Rájöttem, hogy miért nem történik semmi: mert a két főszereplő kapcsolatán lenne a hangsúly. Ami nem is lenne baj, ha rendesen meg lenne írva. Szóval ez nagyon nem jött össze. Se sztori, se rendes szerelem kidolgozás.
Mi van még? Pozitívum a tagadhatalanul szép írásmód és a fantasy világ. A draki téma nagyon tetszett, jó választás volt, ez volt valószínűleg a legnagyobb erőssége a könyvnek. Hiszen ez elég egyedi, ugyanis sárkányokról még egyik fantasy könyvben sem olvastam. Szívesen olvastam volna még a drakik mitológiájáról, de az írónő el volt foglalva azzal, hogy kihagyja a történet megírását, és teljesen lefoglalta a nem létező szerelmi szál, szóval erre már nem volt ideje. Nagy kár.
A végén a csavarként funkcionáló titok egészen jó volt, tényleg nem gondoltam rá. A könyv vége függővég, de nem az a fajta számomra, aminek a következő részért kaparom a falat.

Szereplők
Jacinda, a mi kis főhősnőnk egy önző, buta liba, akinek a szókincs kimerül az 'én' szóban. Először még próbáltam megérteni, meg sajnáltam is, hogy szegény, hát le kell mondania az énje egy részéről. Én tényleg próbáltam, de amikor a könyv előrehaladtával azzal szembesültem, hogy teljesen leszarja a családja életét, főleg az ikerhúga boldogságát, komolyan kezdett idegesíteni. És az, hogy halálosan szerelmes Will csodaszép szemébe, nem növelte a szimpátiám. Egyébként esküszöm, nem írt az írónő összesen annyit Will-ről, mint a szemeiről. A másik kedvencem az volt, hogy folyton elhatározza, hogy távol tartja magát Will-től, aztán találkozik vele, csókolóznak és újra elkezd fogadkozni. Örültem, hogy az utolsó 40 oldalra már megunta, mert én már sokkal előbb kitéptem a hajam...
Willt nem igazán tudtam se szeretni, se utálni, ugyanis azon kívül, hogy vadász, szexi és szép a szeme, nem nagyon tudtam meg róla semmit.
Tamrát és Jacinda anyukáját sajnáltam, de főleg Tamrát. Ő Jacinda ikertesója, de szegény élete nem elég érdekes Jacinda-nak, ezért pont nem érdekli, hogy a húga most először boldog. Nem, az nem lényeg, az a lényeg, hogy Jacinda boldog legyen. Mindenki más le van szarva.
Cassian annyira közömbös számomra, mint még soha egyetlen könyvszereplő sem.

Összességében egy középszerű könyv, ami nem nyűgözött le. Fáj a szívem az elvesztegetett zsenialitása miatt, ugyanis akár nagyon-nagyon jó is lehetett volna.

Az írónő: Sophie Jordan
Az írónő Texas-ban nőtt fel. Sharie Kohler írói álnév alatt paranormális romantikus regényeket írt. Családjával Houston-ban él jelenleg.
http://www.sophiejordan.net/

Borító: Nagyon szép, bárcsak nekem is ilyen hajam lenne! :)
Kedvenc szereplők: Tamra, a néni, aki kiadta a házát Jacinda-éknak és nem jut eszembe a neve (bocsánat)
Kedvenc jelenet: Jacinda letűzokádta a helyi díszribancot, akinek szintén nem jut eszembe a neve (nagyon bocsi)
Kedvenc idézet: -

Kiadó: Könyvmolyképző, 2013
Ár: 2999 Ft
Oldalszám: 302 oldal
Műfaj: fantasy
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: Tűzláng 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése