2014. augusztus 25., hétfő

Egy obszcénül gazdag szarházi találkozása Ms. Steele-lel

A könyv, amelyről mindenki beszél…
Az erotikus, mulattató és mélyen megindító Ötven árnyalat-trilógia olyan történet, amely hatalmába keríti és birtokba veszi olvasóját, azután mindig vele marad.
Amikor Anastasia Steele, az irodalom szakos egyetemi hallgató interjút készít Christian Greyjel, az ifjú vállalkozóval, gyönyörű, okos és ijesztő férfival találja szemben magát. A nem e világban élő és ártatlan Ana megretten, amikor ráébred, hogy akarja ezt a férfit, és annak rejtélyes tartózkodása ellenére kétségbeesetten próbál közelebb kerülni hozzá. Grey, aki képtelen ellenállni Ana csendes szépségének, eszének és független szellemének, elismeri, hogy ő is akarja a lányt – de a saját feltételei szerint.
Ana, akit egyszerre ijeszt és izgat Grey szokatlan szexuális ízlése, habozik. Greyt minden sikere – multinacionális vállalkozásai, hatalmas vagyona, szerető családja – ellenére démonok gyötrik és az önuralom kényszere emészti. Amikor a pár vakmerő, szenvedélyes viszonyba kezd, Ana fölfedezi Grey titkait és tulajdon, sötét vágyait.

A könyv és én
Sokáig voltam az "én ezt soha" státuszban ezzel a könyvvel kapcsolatban, de nemrég megnéztem a könyvből készülő film előzetesét, és az nem volt annyira rossz (a zene valami elképesztően jó...). Szóval úgy döntöttem, hogy adok neki egy esélyt.
Történet
Anastasia végzős egyetemista, és elégedett az életével. Nincs más vágya, csak hogy elvégezze a sulit, aztán legjobb barátnőjével, Kate-tel Seattle-be költözzenek. Kate betegsége miatt viszont Anára hárul a feladat, hogy elkészítsen egy interjút a titokzatos és gazdag üzletemberrel, Christian Grey-jel. Ana nem sejti, hogy több lesz ebből, mint egy interjú.

Véleményem
Mint kiderült, az első megérzésem volt a helyes. Most már meg is bizonyosodhattam róla, hogy ez egy rossz könyv. Ha egyáltalán könyvnek lehet nevezni... Kezdjük ott, hogy nem történik semmi. A két fantasztikus főszereplő kerülgeti egymást, és ha összetalálkoznak, akkor mindig szexelnek. Talán egy olyan alkalom volt, hogy nem itt kötöttek ki. Talán. Ennyi a történet. És akkor még sokat mondtam. Persze nem lenne baj, hogy nincs nagy történet, mert olvastam én olyat, ahol nem sok minden történt, de mégis élveztem, mert jó szereplők voltak. Na ez nem az a könyv. Nem is tudom, hogy ezeket karaktereknek hívhatjuk-e egyáltalán. Ha minden egyes alkalommal, amikor Anastasia idegesített, a falba vertem volna a fejem, akkor már nem lenne meg sem a fejem, sem a fal. Komolyan, ez a csaj... egyszerűen nincsenek rá szavak. Lentebb kifejtem. Na most, ugyebár ez a valami eredetileg egy Alkonyat fanfiction volt. Amiből az írónő kivette a vámpírokat, és teletömte szexszel. És hogy hogy lett belőle könyv? Kicserélte a szereplők neveit!! Teljesítmény! Halálkomolyan mondom, én nagyon szerettem az Alkonyatot, rengetegszer olvastam, ezért azonnal feltűnt, amikor ugyanaz az a párbeszéd volt ebben, mint az Alkonyatban. Nem vicc, majdnem szóról szóra ugyanaz, nehogy azt higgyük, hogy az írónőbe szorult némi kreativitás és becsület. Az egy dolog, hogy fanfiction ír, mert nem tilos, sokan írnak. De az egy másik dolog, hogy van pofája kiadatni könyvként úgy, hogy teljesen Alkonyat szaga van. És ebből még mocskosul meg is gazdagodott. A világ hivatalosan is romlott, ha ezt könyvnek nevezik, sőt film is lesz belőle. Sőt, még van KÉT szaros könyv. Mert ez egy trilógia. Megmondom én nektek, hogy miért nem négy részes, mint az Alkonyat. Mert ebben a kötetben a végén már érzékelhető az Újhold cselekménye. Összemosta ezt a két részt. Micsoda eredetiség! Erre egyszerűen nem is tudom, hogy mit mondjak. Ja, de mégis: néhány szót a benne lévő BDSM-ről. Ugye elvileg ez van benne a könyvben, akit érdekel, hogy mi ez, az katt ide.. De nehogy azt higgyétek, hogy ez tényleg van benne. Mármint persze van a szerződés, meg sokat beszélnek róla, de nem írják alá. Annyit foglalkoznak vele, a végén meg alá sem írják, és végül is a játszószobában sem voltak sokat. Na most, én nem akarom leszólni ezt a fajta szexuális érdeklődést, mert valakinek ez tetszik. Nem tudok róla sokat, de nem hinném, hogy nagyon jól van ábrázolva a könyvben. Mondjuk, azt nem értem, hogy önként miért jelentkezne valaki alávetettnek. El nem tudnám magam képzelni, hogy valaki parancsolgasson nekem. (Persze Miss Steele-nek ez sem jelent gondot...) A befejezés pedig értelmetlenné teszi az egész könyvön átívelő próbálkozást, hogy a két főszereplő kapcsolatban legyenek. Szóval nem lettem rajongó, távolról sem, a következő részeket pedig csak akkor fogom elolvasni, ha úgy látom, hogy túl kevés a negatív kritika a blogon, de akkor is komolyan mazochista állapotban kell lennem.

Szereplők
Anastasia karakterére egyszerűen nincsenek szavak. Bella lebutított és idióta változata. A csaj enyhén tudathasadásos. Beszélget a tudatalattijával, és a belső istennőjével. Ha már itt tartunk. VALAKI MEGMONDANÁ NEKEM, HOGY MI A JÓ BÜDÖS FRANC AZ A BELSŐ ISTENNŐ???!! Nem is értem, hogy hogy nem csukták be ezt a csajt a diliházba. És akkor a fülszövegben még azt merik írni, hogy "független szellemű"... Hol független ez a nő?? Sehol, mert mindig azt csinálja, amit Christian akar. A kedvencem az, hogy ő nagyon szerelmes Grey-be, meg minden, de fél tőle, amikor mérges, mert bánthatja a pasi. Mit csinál egy normális nő? Hanyatt-homlok rohan. Mit csinál Ms. Steele? Hanyatt-homlok rohan... a pasihoz. Normális vagy?? Nem! Ha a pasi ver, és neki ez jön be, te meg ezért félsz tőle, akkor nem rohansz hozzá, hogy hátha a te kedvedért megváltozik. Azt már nem is részletezem, hogy Christian szerint Anastasia milyen szép és okos és blabla, de akkor hogy lehet, hogy még pasija se volt?? Meg neki az irodalmi hősők jönnek be, aztán hirtelen beleszeret Grey-be? Hagyjuk is...
Az még mindig rejtély számomra, hogy mi a fenét esznek néhányan Mr. Grey karakterét. Őt is simán bele lehetne zárni egy diliházba. Amúgy értem én, hogy rossz gyerekkora volt, meg ilyenek, de azért akkor is. Azért, mert az anyja drogos volt vagy mi, miért lett irányításmániás?  Ez nem magyarázat! Arról beszél, hogy ő is többet akar, aztán meg élvezetből veri a csajt? Meg parancsolgat neki? Szerintem összekeverte a "barátnő" és a "kutya" szót. Többet kéne forgatni azt az értelmező kéziszótárt, Mr. Grey, ahelyett, hogy a szexshopba vásárol! Nem is akarom elképzelni, hogyan lett Edward karakteréből ez a normális embernek alig nevezhető valami....
A kapcsolatuknak nevezett valamiről inkább nem is beszélek, mert nincs is igazán kapcsolatuk. Csak próbálkoznak.
A többi karakter sablon, Grey családja = Cullen család, nem ismertünk meg nagyon senkit.

Összességében ez egy gyalázatos szenny, ami nem szól semmiről, csak a szexről, és aki sértetlenül meg akarja úszni, az ne olvassa el, ugyanis én nem vagyok ugyanaz az ember, mióta elolvastam, csak a rossz értelembe.

Az írónő: E. L. James
Erika Mitchell névvel született, Londonban. Buckinghamshire-ben nevelkedett, majd történelmet tanult a University of Kent-en. 1987 összeházasodott Niall Leonard-dal, két fiuk született.
http://www.eljamesauthor.com/

A szürke ötven árnyalata- A film
Az Universal Pictures 2012-ben vette meg a jogokat. Dakota Johnson játssza Anastasia Steele-t, Jamie Dornan pedig Christian Grey-ként látható. 2015 február 13-án lesz a mozikban.


Borító: Egész jó, egyszerű és letisztult.
Kedvenc szereplők: Ray, Elliot, Kate
Kedvenc jelenet: nem volt
Kedvenc idézet: nincs

Kiadó: Ulpius-ház, 2012
Ár: 3999 Ft
Oldalszám: 524 oldal
Műfaj: felnőtt, erotikus
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: Árnyalat-trilógia 1.

1 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon jó volt!:) Örülök, hogy hasonlóan vélekedünk erről a könyv "csodáról".

    VálaszTörlés