2014. június 19., csütörtök

"Élek. Veled és érted."

Készen állsz a reménytelen igazságra? Vagy szívesebben hiszel a hazugságoknak?
Colleen Hoover, a közkedvelt bestseller-író lebilincselő történettel tér vissza. Ez a szenvedélyes, magával ragadó románc két, szörnyű múltat cipelő fiatalról szól, akik az élet, a szerelem és a bizalom útvesztőjében bolyongva együtt ismerik meg az igazság gyógyító erejét.
A koránt sem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel – egy sráccal, aki nagy nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.
A múlt mindkettőjükön mély sebeket ejtett, melyek csak akkor gyógyulhatnak be, ha bátran szembe tudnak nézni a történtekkel. Az őszinteség az egyetlen út, hogy végre szabadon, korlátok nélkül éljenek és szeressenek. A Reménytelen egy olyan regény, amitől eláll a lélegzeted. Elvarázsol, magával ragad, transzba ejt. Készülj fel, hogy újra átéld az első szerelmet…

A könyv és én
Nagyon megtetszett a borítója és a fülszövege, és végre sikerült megvennem.
Történet
Sky élete nem igazán szokványos: nincs telefonja, netezni sem szokott, és végzős évében készül először iskolába. Nevelőanyját, Karent azonban ezek ellenére is szereti. Viszont az iskola cseppet sem olyan jó, mint ahogy azt Sky gondolta: az iskolatársak bunkók, ráadásul a barátnője, Six sincs mellette. Emellett találkozik az iskola rosszfiújával, Dean Holderrel. Idővel a lány rájön, hogy ez az egyszerű szó közel sem fedi le Holder személyiségét.

Véleményem
Új kedvencet avattam ezzel a könyvvel, tehát az értékelésem valószínű, hogy elfogult lesz. Nagyon elfogult. Nem állítom, hogy nincsenek hibái a könyvnek, de az biztos, hogy én nem vettem észre. Ha akarnék, se tudnék nagyon belekötni. Ez a könyv nagyon meglepett. A fülszöveg alapján nem számítottam ilyen mértékű zsenialitásra. Mert ez zseniális. Egy igazi érzelmi hullámvasút. Az elején még nevetsz, a végén meg már a sírás határán vagy. Persze, az egész könyvben vannak apró utalások arra, hogy mi is történt Sky-jal. Azt nagyjából tudtam is. De hogy ennek mi köze Holdernek, Karennek és Lessnek, az rejtély volt. Szóval lenyűgözött, nem is kicsit. A karakterek, a történet, a szereplők egymás közti kapcsolata, hibátlan. Először is a történet, nem olvastam ennél szomorúbb sztorit. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy erőszakról van szó, ugyanis elég hamar kapunk rá utalást. Olvas az ember ilyeneket, de így megírni... Egyszerűen akkora hatással van az emberre, hogy nem tud tőle szabadulni. És ezt jó értelembe mondom. Persze ott van még Holder titka, Lesslie küzdelme, amelyek szintén szívfacsaróak. Imádtam azt is, ahogy az írónő a nevekkel játszott.
A cím nem csak azt jelenti, hogy "reménytelen", hanem sokkal többet. Ez a könyv elég volt hozzá, hogy az írónő megvegyen magának, ha meghallom a nevét, biztos, hogy elolvasom a többi könyvét is. Nem akarok és nem is tudok többet írni, mert ahhoz túl sok spoilert kellene írnom a sztoriról, ezt pedig nem szeretném. Ugyanis a könyv csak úgy üt, csak úgy van akkora hatása, ha előtte nem tudtok nagyon semmit a sztoriról. Nagy erőssége még a könyvnek, hogy nagyon reális. Reálisak a szereplők, a szereplők reakciói és igen, sajnos a történet is, ugyanis ilyen a valóságban is létezik.


Szereplők
Sky karakterét hamar megkedveltem. Tetszett, hogy magasról tesz mások véleményére, hogy nagyon bátor, hogy ekkora súly alatt sem tört össze. Nagyon erős karakter, bár a történt igényelte is ezt.
Holder személyében pedig új álompasit avattam, már az első megjelenése után. Nem sokáig bírtam, de egy ilyen szereplőnél nem is lehet. Egyszerűen csak... kell nekem egy Dean Holder!
Six karaktere kapcsán van talán az egyetlen kifogásolni valóm: túl keveset szerepelt. Nagyon kedveltem, és eltekintek most attól, hogy nem sokat olvastam róla, de csak azért, mert kapott egy saját könyvet.
Karent is bírtam, bár amikor kiderült a titka, kicsit megingott a véleményem. De, akárcsak Sky, én is megbocsátottam. :)
Sky apját utáltam, egy mocskos seggfej volt, szerencsére nem szerepelt sokat.

Összességében egy nagyszerű könyv, remek szereplőkkel, tökéletes cselekménnyel és nagy hatással van az olvasóra. Legszívesebben mindenkinek a kezébe nyomnám, hogy 'na ez egy rendes NA kötet, amiben nem csak a szexről szól'. Hanem sokkal, sokkal többről.

Az írónő: Colleen Hoover
Texasban él a férjével és három gyerekükkel. Eddig 8 könyve jelent meg pl.: Slammed, Maybe Someday.
http://colleenhoover.com/

Borító: Gyönyörű a borító, szinte könyörög, hogy vedd meg.
Kedvenc szereplők: Sky, Holder, Karen, Six
Kedvenc jelenet: Sky és Holder első randija
Kedvenc idézet: "Nem minden úgy megy, ahogy én akarom, és nem mindenkinek jár az örök boldogság. A való élet olykor kegyetlen. Az alkalmazkodás a legjobb, amit a saját érdekedben tehetsz." (Six)

Kiadó: Könyvmolyképző, 2014
Ár: 2999 Ft
Oldalszám: 404 oldal
Műfaj: NA
Hol sikerült lecsapnom rá?: saját
Sorozat: Reménytelen 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése