2014. március 23., vasárnap

A beavatott film

 Az alábbiak SPOILERT tartalmaznak! 

Már nem is tudom, mikor olvastam először A Beavatott-at, csak annyit tudok, hogy azonnal a kedvencem lett, abszolút többször olvasós. Amikor megtudtam, hogy lesz belőle film, azt is tudtam, hogy nekem azt látnom kell. Némi várakozás után sikeresen eljutottam a moziterembe is.
Pénteken molyon már mindenki azt írta, hogy látta a filmet, én meg nagyon irigykedtem, annak ellenére, hogy másnap én is mentem a moziba. Igazából már egész héten izgatott voltam. Másrészt egyébként kicsit féltem is, hogy mi van, ha nem lett olyan jó a film? Nos, ezek a félelmek alaptalanok voltak.

Valószínűleg ez lett az egyik legjobb könyvadaptáció, amit láttam. Kellőképpen hű a könyvhöz, kisebb változtatásokkal, és számomra legalábbis szinte ugyanazt a hangulatot és üzenetet közvetítette, mint a könyv. Mert egy könyvadaptáció esetében elkerülhetetlen, hogy összehasonlítsam a könyvvel. Nyilván, nekem nem tűnt fel annyira, ha valami nem lett rendesen kifejtve, mert én olvastam a könyvet. De azért próbálkoztam úgy nézni, mintha a történetről nem is hallottam volna, bár nem igazán ment. A barátnőmmel, Nórival, folyton egymásra vigyorogtunk, ha éppen a kedvenc részünk következett. Szerintem a mögöttünk lévő sorban nem néztek minket normálisnak... Visszatérve, a társaságban volt olyan ember, aki nem olvasta a könyvet, és ő is mindent értett. Kifejtették a csoportok helyzetét, a tesztet, a választást, a kiképzést, szerintem mindent. Történet szempontjából a fontos részeket megtartották, a könyv elég vastag, nyílván mindent nem tehettek bele. Bár a végéről én kicsit hosszabbra nyújtottam volna a Tris-Tobias beszélgetést. De egyébként szerintem szép teljesítmény, hogy egy hosszú történetet úgy rövidítettek le, hogy az nem szenvedett kárt.
Mert általában ez a baj a könyvadaptációkkal. Itt viszont tökéletes volt. Kiemelnék néhány jelenetet, ami nagyon tetszett: Tris-Tobias jelenetek például amikor Tris a gyengélkedőből fut a vonat után, és Tobias felsegíti, Tobias félelem szimulációja, amikor a végén a vonatban Tris rájön, hogy Tobiasra sem hat a szérum, és különösen jó volt az a jelenet, amikor a végén Tris Tobias-szal harcol, és hagyja, hogy Tobias ráfogja a fegyvert. Tetszett még a kiképzéses jelenetek, a félelem szimulációk, Tris, amikor átszeli a levegőben a várost, Tris és az anyukája jelenetei pedig különösen szépek voltak, és most rájöttem, hogy az egész filmet kiemelhetném. :) A filmben viszonylag nagy szerepet kapott a humor, ennek a forrásai főleg Tobias és Tris voltak. Azért elég szépen beszólogattak egymásnak. :D Azt azért meg kell jegyeznem, hogy én szívesebben néztem volna feliratosan, főleg, mert a feliratos előzetesek közben beleszerettem Theo James (Tobias) hangjába. :) És azért a jelenetértis amikor ugye Tris és Négyes Négyes félelem szimulációjában vannak, és kiderül, hogy ki az apja, és hogy Tobiasnak hívják. Elnézést, Tobájosznak. És igen, ebben a nagy jelentőségű és érzelmes pillanatban Nóri és én elkezdtünk szakadni a röhögéstől, és a mögöttünk ülők újfent nem néztek bennünket normálisnak. Azóta utánanéztem, és megtudtam, hogy bármilyen hülyén is hangzik, bizony így kell mondani Tobias nevét. De szerintem akkor is röhejes, bár lehet, hogy csak magyar szövegkörnyezetben hangzott ennyire idegenül. Ennek ellenére meglepően elégedett voltam a szinkronnal, még Tobias hangjával is megbékéltem. A film zenéje is nagyon tetszett, és amit kiemelnék még az látvány, nagyszerű lett.

A szereplők
Shailene Woodley Tris Priort, a főszereplőt játszotta. Én elfogadtam Trisként, szerintem jól hozta a szerepet, Trist a könyv alapján ilyennek képzeltem el.
Theo James Négyest- Tobiast alakította. Be kell hogy valljam, amikor megtudtam, hogy ő játssza Négyest, hát... nem voltam elragadtatva. Én másképp képzeltem el, ráadásul szerintem túl idős a szerephez. Aztán megnéztem az előzeteseket, és nagyon is tetszett, amit láttam, szóval mire a moziba kerültem, már kellőképpen beleszerettem, bár azt még mindig fenntartom, hogy kicsit idős a szerepéhez képest. És bár én nem vagyok szakértő, és nincs nagyon jogom, hogy eldöntsem, ki játszik jól, de azt kell mondjam, hogy Theo James remek színész, pedig én ilyeneket nem nagyon szoktam észrevenni. Ez főleg annál a jelenetnél látható, amikor Tobias megmutatja Trisnek a hátán lévő tetoválást. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy ennek a felsőtestnek a látványa megérdemli a mozivásznat. :) Szóval, amikor Tris megérinti, akkor Tobias nem szól semmit, mégis az arcáról, le lehet olvasni a gondolatait. Tehát aki addig még bírta volna, az ennél a jelenetnél biztos, hogy teljes testsúlyával beleesik Theóba/ Tobiasba. ;)
Tris és Négyes kapcsolata is szépen ki volt építve, annak ellenére is, hogy emellett a kapcsolata mellett még több tucat dolgot kellett megmagyarázni, kiépíteni.
Kate Winslet nagyon hatásos volt Jeanine Matthews-ként, meglepően jól állt neki a főgonosz szerep, mert bár régen volt, nekem Kate Winslet még mindig Rose a Titanicból, hiába játszott azóta több tucat filmben.
Még kiemelném a Natalie Priort játszó színésznőt, Ashley Judd-ot. Tökéletes volt Tris anyukájának szerepében, számomra többet is hozott a karakterből, mint ami a könyvben volt. Sokkal jobban megismertem a karaktert, ezért tényleg könnyes lett a szemem a halálakor, pedig én nem vagyok az a sírós fajta...
A többi szereplővel meg voltam elégedve, mind kinézetileg, mid karakterileg.
Összességében imádtam, most azonnal újra akarom nézni, ezért mindenkinek tudom ajánlani, lányoknak, fiúknak, azoknak, aki olvasták a könyvet, és azoknak is, akik nem. Nézd meg ha Tobájosz, és ne nézd meg ha nem Tobájosz! :D Ja, hogy ez nem a Hollywood Hírügynökség....



Adatok

Eredeti cím: Divergent
Magyar cím: A beavatott
Idő: 139 perc
Rendező: Neil Burger
Forgatókönyvíró: Evan Daugherty, Vanessa Taylor, Veronica Roth
Szinkronizált
Szereplők: Shailene Woodley,Theo James,Kate Winslet,Miles Teller, Ashley Judd, Jai Courtney, Zoë Kravitz, Ray Stevenson, Tony Goldwyn, Maggie Q
Korhatár: 16

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése